dd
Inspirujące Kobiety Sukcesu Oferta Custom Publishing/Public Relations
Magazyn Okazje w sklepie PrezesKa!
Jak zyskać… dodatkowe godziny w tygodniu? Mądrze zarządzając swoim czasem. Podpowiadamy skutecznych 6 zasad, które w tym pomogą

Może nigdy się nad tym nie zastanawiałaś, ale to właśnie CZAS jest jedyną rzeczą na świecie, która została rozdana sprawiedliwie. Jest to również jeden z najcenniejszych zasobów, ponieważ pieniądze możesz stracić i zarobić ponownie, ale straconego czasu nikt Ci nie odda. Warto sobie uświadomić, że osoby, które osiągają największe sukcesy to te, które nauczyły się efektywnie zarządzać czasem, co pozwoliło im kształtować właściwe nawyki i wykonywać odpowiednie czynności, a tym samym realizować swoje cele – podkreśla Joanna Marszał – Šesták (na fot.), Life and Business Coach, która na łamach PrezesKi zdradza 6 skutecznych sposobó zarządzania własnym czasem. A więc… do dzieła!

Ty też możesz osiągać spektakularne wyniki, ponieważ już masz jedną wspólną rzecz z osobami sukcesu – to właśnie CZAS a właściwie 1440 minut każdego dnia!
Teraz wystarczy, że nauczysz się lepiej nim zarządzać, co pomoże Ci być bardziej produktywną i zyskać nawet do kilkunastu godzin tygodniowo ! A poniższe zasady na pewno Ci w tym pomogą.

1. Planuj swój dzień i wyznaczaj priorytety

Brak planu i wyznaczonych priorytetów na każdy dzień jest jednym z najczęstszych powodów, dla których większość ludzi traci dużo czasu, ponieważ marnuje go na zastanawianie się i decydowanie, co właściwie robić. Aby mieć większą kontrolę nad tym co chcesz osiągnąć, każdego wieczoru planuj kolejny dzień. Nie chodzi tu o planowanie każdej minuty, ale kluczem jest wyznaczanie sobie priorytetów. Wyznacz od 3 do 5 większych zadań, które chcesz ukończyć danego dnia. Pozwoli Ci to skupić się na tym, co ważne i nie marnować czasu na zadania, które nie dają Ci żadnej wartości. Planowanie wieczorne sprawdza się znacznie lepiej niż planowanie zadań rano, z prostego powodu – w porannym pośpiechu często zapominamy o śniadaniu, więc jak tu pamiętać o planowaniu dnia. Jeśli jesteś fanem technologii, aplikacje takie jak TeuxDeux mogą Ci pomóc w planowaniu, ale tradycyjna metoda planowania z długopisem i kartką papieru w zupełności wystarczy.

2. Wykorzystuj „martwy czas”

Mowa tu o czasie, który przeznaczasz na dojazd do pracy, zakupy spożywcze, gotowanie czy sprzątanie. Kiedy prasujesz, gotujesz lub prowadzisz auto możesz wykorzystać ten czas na słuchanie audiobooków lub podcastów, a jeśli dojeżdżasz do pracy komunikacją miejską, to również na czytanie książek lub naukę słówek języka obcego. Bardzo przydatne mogą tu być aplikacje takie jak Podbean do słuchania podcastów lub Duolingo lub Memrise do nauki języka obcego.

3. Zidentyfikuj największe zjadacze Twojego czasu

Żyjemy w świecie rozpraszaczy. Media społecznościowe, kanał youtube, czy telewizja sprawia, że aby być efektywnym, musimy zwracać szczególną uwagę na to, ile czasu na to poświęcamy. Bądź szczera sama ze sobą. Oceń, ile czasu dziennie poświęcasz na facebook’a czy Instagram. W tym celu możesz użyć darmowych aplikacji, jak na przykład Moment, które dokładnie powiedzą Ci jak często używasz twój telefon i ile Twojego czasu pochłaniają technologiczne nowinki. Wiedza ta nie oznacza, że musisz totalnie zrezygnować z social media czy telewizji. Da Ci to tylko możliwość wyboru, czy tak właśnie chcesz inwestować swój cenny czas.

4. Stwórz poranny rytuał

Skuteczny poranny rytuał to niesamowity sposób na rozpoczęcie dnia. Nawet małe codzienne czynności, jak zaścielenie łóżka, kilkuminutowa medytacja, czy krótki poranny trening, sprawią, że poczujesz się z siebie dumna i zyskasz energię, a to przełoży się na Twoją efektywność w ciągu dnia.

5. Uprość dzienne czynności

Najbardziej czasochłonnymi czynnościami każdego dnia są nasze dzienne obowiązki domowe, takie jak sprzątanie, gotowanie, czy zakupy spożywcze. Niewiele osób stać na sprzątaczkę i stołowanie się w restauracjach, dlatego też ciężko jest nam je delegować komuś innemu. Pomocne może okazać się tu tygodniowe planowanie menu. Zaoszczędzimy wówczas czas, który marnujemy na zastanawianie się co ugotować oraz ułatwi przygotowanie listy zakupów spożywczych na cały tydzień. Warto również wyznaczyć jeden dzień w tygodniu na zakupy oraz na sprzątanie.

6. Rób bilans dnia

Benjamin Franklin zawsze zadawał sobie pytanie „Co dziś zrobiłem dobrego?”. Taka analiza dnia da Ci satysfakcję, co przełoży się na większą motywację do działania w dniu kolejnym. Analiza dnia pozwoli Ci również wyciągać wnioski, jeśli coś nie poszło po Twojej myśli i tym samym planować kolejny dzień bardziej efektywnie.

Zarządzanie sobą w czasie to nieustanna i trudna praca. Jak powiedział Johann Wolfgang Goethe „W porównaniu z umiejętnością codziennego organizowania pracy, wszystko inne w życiu wydaje się tylko dziecinadą…” Kluczem do sukcesu jest zrozumienie jak cenny jest czas oraz jego umiejętne zagospodarowanie, poprzez wprowadzanie małych ulepszeń każdego dnia. Zacznij kontrolować to jak go wykorzystujesz, przetestuj jedną z podanych zasad, a bardzo szybko zaczniesz mieć więcej czasu, a to przełoży się na Twoje wyniki, sukcesy oraz lepsze samopoczucie.

Joanna Marszał – Šesták. Life and Business Coach, od kiedy zdobyła swój dyplom coacha w Londynie wspiera kobieta w Polsce i za granicą w podejmowaniu decyzji o zmianach. Wierzy, że każda kobieta zasługuje na sukces i życie na własnych warunkach. W swoim innowatorskim programie NovaJa pomaga kobietom uwierzyć w siebie, zmotywować się do działania i zaprogramować się na sukces. Prywatnie propagatorka biegania i zdrowego stylu życia. Wraz z mężem i synkiem mieszka w Pradze.

kontakt: http://novaja.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *