dd
Inspirujące Kobiety Sukcesu Oferta Custom Publishing/Public Relations
Magazyn Okazje w sklepie PrezesKa!
Masz ważne spotkanie? Wybierz właściwy kolor ubrania!

Według specjalistów kolory mają o wiele większą siłę niż nam się wydaje. Skoro tak – warto nauczyć się mądrze je wykorzystać w pracy, aby wyglądem np. zjednać nowego klienta już przy pierwszym spotkaniu.

Jedne kolory lubimy bardziej, inne mniej. Nasze wybory jednak wcale nie są przypadkowe, tak, jak żaden kolor nie jest po prostu… kolorem. Kolor to moc. Przekonuje o tym w swojej książce „Kolorowa rewolucja” Dagna Thurmann-Moe (wyd. Agora). Ta norweska dizajnerka na przykładach własnych projektów pokazuje, jak wykorzystywać kolory m.in. własnej szafie, aby żyło nam się lepiej i przyjemniej. Według niej np. kolor szary, choć powszechnie uważany „za profesjonalny i obowiązkowy w biurze” nie do końca jest najlepszym wyborem. A szczególnie jeśli chodzi o kadrę zarządzającą, bo to kolor… nudny, nijaki, przeznaczony dla osób, którym zależy, aby „zniknąć w tłumie” a nie być autorytetem i liderem. Ludzie odbierają nas przez pryzmat kolorów, czyli… No, właśnie – ubrani na szaro możemy nieświadomie sprawiać wrażenie pozbawionych energii do działania, nie przykuwamy uwagi, czyli – jeśli planujemy spotkanie, które ma się zakończyć podpisaniem intratnego kontraktu – nasze zabiegi przez taki wybór koloru ubrania mogą zakończyć się porażką.

To, jak inni nas postrzegają, zmienia się w zależności od tego, jakiego koloru mamy w tej chwili ubranie. Lub ubieramy najczęściej. Co ciekawe – okazuje się, że kolor biały, dotychczas uważany za odprężający, a ludzie go wybierający za oazę spokoju i opanowania – ma zupełnie inny efekt. Kolor biały oznacza stres, przy osobach np. w białych bluzkach czy koszulach trudno się skoncentrować, a to z tego powodu, że nasze oczy (jako ssaków) wcale nie są przystosowane do białego koloru. Wręcz przeciwnie, „szukają” kolorów. Nasz odbiorca przy białym kolorze nieświadomie zaczyna być poddenerwowany, co więcej – może nawet dostać nieoczekiwanie migrenę!

Kolor czerwony – stymuluje do działania. Przykuwasz nim uwagę, dajesz jasno do zrozumienia, że jesteś kobietą, która wie, czego chce, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Ale uwaga – kolor czerwony to kolor oznaczający rywalizację, więc jeśli idziesz na spotkania na którym masz poznać potencjalnego wspólnika, zdecydowanie z czerwieni zrezygnuj.

Kolor żółty i pomarańczowy – nie jest najlepszym wyborem na ważne spotkania. Do codziennej pracy – i owszem, szczególnie jeśli za oknem brzydka pogoda, ponieważ dodaje energii, sprawia, że „nam się chce” i naprawdę pracujemy wydajniej. Jednak idąc na ważne spotkanie – lepiej go unikać, ponieważ sprawiamy wrażenie osoby niewiarygodnej, łapiącej kilka srok za ogon. Oba kolory nie należą do tzw. eleganckich, więc odpadają nie oficjalne kolacje i bankiety.

Kolor niebieski – brawo za wybór! Może w biznesie nie sprawiasz wrażenia osoby szalonej, ale na pewno lojalnej, poważne i wartej zaufania. Dla odbiorcy jesteś autorytetem. Kiedy wymaga tego sytuacja – bez trudu przedstawiasz kreatywne pomysły, w sytuacjach stresujących to właśnie Ty potrafisz zachować spokój. Uwaga – zrezygnuj z tego kolory na wieczorną, biznesową kolację, bo zyskasz przydomek „sztywniary”, która nie potrafi się bawić. A jak wiadomo, sporo biznesów zwieńcza podpis właśnie dzięki bankietom i kolacjom…

Kolor zielony – choć to kolor osób uważanych za bezkonfliktowe, wybieraj ten kolor z rozwagą, ponieważ odbiorca może odnieść wrażenie, że jesteś osobą zbyt wycofaną, uległą, zgadzającą się na warunki drugiej strony. Chyba, że właśnie… chcesz zrobić takie wrażenie 🙂 Jeśli w biznesie jesteś graczem – kto wie, zielony może być całkiem sprytnym wyborem.

Kolor czarny – w biurach jest mnóstwo kobiet „zakochanych” w tym kolorze. Jeśli występują w roli pracowników, ok. Inaczej ma się sprawa, jeśli jesteś szefem – kolor czarny, choć uznawany za uniwersalny w modzie, to kolor depresyjny, smutny, ukazujący nas jako osoby samotne oraz zachowujący zbyt duży dystans.

Kolor brązowy – unikamy i jeszcze raz unikamy jeśli chcemy zakończyć ważne spotkanie sukcesem. Brąz uznawany jest za kolor ludzi bardzo pracowitych, którzy jednak, mimo zaangażowania 24 godziny na dobę, niewiele z tego mają, poza… pracoholizmem. Kobiety sukcesu to te, które stają się autorytetem po kilku minutach od pierwszego spotkania – wybierając ten kolor autorytetu zdecydowanie nie zyskasz…

Kolor fioletowy – brawo, tak trzymaj – ubrana „we fiolety” jesteś kreatywna, pomysłowa, masz świetne pomysły –  a przynajmniej tak właśnie odbiera Cię otoczenie. Nie przesadź jedna – jeśli wybierzesz fioletowy bluzkę lub koszulę, dół powinien być w innych kolorze. Podobnie, jak dodatki. Nadmiar fioletu rozprasza, czasami wręcz denerwuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *